sâmbătă, 10 noiembrie 2007

Singuratate


"Singuratatea nu te invata ca esti singur, ci ca esti singurul!" Cioran

Mi-am dat seama ca nu ascult destul de mult tacerea si gandul asta ma obsedeaza pe masura ce inaintez in viata.Singuratatea iti da dreptul tacerii neconditionate si in timp ce o asculti ai voie sa interpretezi rolul pe care l-ai format in propria-ti minte.Nu exista loc pentru alte sunete, soapte sau vorbe, nu exista loc nici pentru vocea mintii tale.E un taram neutru in care legile iti dau voie sa actionezi din orice parte vrei, sub influenta oricarei pareri, simtiri sau ratiuni.
Esti singurul ce poate intelege asta in spatiul tau delimitat de infinitate; seaca e mintea unui om care se teme de singuratate, caci fara de ea nu poti sa existi ca forta,nu poti sa te reinventezi dupa fiecare lovitura, cadere si ridicare.Cu timpul simtirile comune te vor parasi, dar acest ultim gand solitar nu te va uita nici dupa ultimul drum facut.Exista o singura cale demna de urmat si aceea e cufundarea de sine fara sa dai importanta necunvenita lumii materiale si glazurate cu iluzii desarte.
Ultima sansa salasluieste in adancul definitiei singuratatii reale unde poti descoperi tot ce ai cautat si ai asteptat.Constrangerea si creativitatea nu isi au loc una langa alta, iar cea mai buna cale de a le separa e prin cuvintele fara sunet pe care le poti rosti, cuvinte pline de expresie care pot spune tot ce ai vrea sa spui intr-o viata intreaga.Tot ce-ti ramane de facut e sa te impaci cu fantasma din oglinda, s-o lasi sa traiasca...

4 comentarii:

Mr Sun spunea...

vreau sa citesc si io cartea aia a lu Cioran,.. replica aia mi-a ramas si mie in cap cand mi-am aruncat privirea pe ea.

void spunea...

"Cuvântul, sublimul ac abstract carnal
Fără de care ne-am lupta cu dinţii pentru dreptate şi putere
Este faţada unui bloc aproape raţional.
Totuşi, înţelepciunea înseamnă cel mai des tăcere."

Pur si simplu mi s-a parut ca se potriveste, chiar daca autoplagiatul poate fi considerat o forma de narcisism :P

Vicky Olteanu spunea...

damn that's deep and still so familiar. in singuratate iti afli linistea la urma urmelor. like the way you blog :D

Mango spunea...

Cioran este un Zeu.