vineri, 14 martie 2008

Despre eroul meu: Malcolm X


De mica am crescut cu o imensa admiratie pentru Malcolm X nascut ca Malcolm Little,un om care mi-a schimbat viziunea asupra vietii si care si acum,fiind mort,reuseste sa ma surprinda si sa ma faca sa realizez diferenta dintre a cere totul si a contribui la scrierea istoriei si a lasa restul in voia sortii fara a lua o pozitie in fata nedreptatii.
Nascut pe 19 mai,1925,in Omaha,Malcolm visa sa devina avocat pentru a apara drepturile oamenilor,dar dupa ce un profesor l-a descurajat spunandu-i ca un negru nu are viitor in drept,acesta s-a lasat de studii si s-a mutat in Boston.A avut mai multe slujbe ciudate,a fost chiar traficant de droguri,ajungand in cele din urma la inchisoare cu o sentinta de 10 ani.Dupa 7 ani a fost eliberat pentru buna purtare.Ce m-a uimit cel mai mult e faptul ca inchisoarea l-a facut sa devina o parte din istorie,l-a indrumat spre calea cea dreapta.De obicei inchisoarea inraieste oamenii,ii face din rai adevarati monstrii,dar el a fost un caz exceptional.Citind pasaje din Coran la lumina slaba de pe holul inchisorii,studiind si cautand cai spre adevar a reusit sa scape de conditia mizera a omului slab si nepasator si sa devina o voce ascultata de mii de oameni.

Elijah Muhammad a fost unul dintre oamenii care a contribuit la schimbarea lui,dar in cele din urma i-a devenit dusman.Malcolm nu credea in fanatici,in oameni care cred de teama,ci era convins ca religia trebuie sa fie o aspiratie a partii sufletesti spre un nivel diferit de perceptie.
"Early in life i learned that if you want something,you had better make some noise"
"I am not educated,nor am i an expert in any particular field...but i am sincere and my sincerity is my credential."
"Power in defense of freedom is greater than power in behalf of tyranny and oppression,because power,real power,comes from our conviction which produces action,uncompromising action."
Un om definit de multi ca un fanatic,dar definit de mine ca o putere.Malcolm X,singurul meu erou din copilarie care va ramane o sursa de inspiratie toata viata."Greseliile au fost ale mele,dar gloria a fost a lui Allah".

*Cartea lui merita citita,si filmul deasemenea vazut.Am preferat sa nu intru in detalii pentru a nu face o biografie.Asta este mai mult viziunea mea asupra lui si a ceea ce a facut.Pentru mai multe detalii intrati pe siteul oficial http://www.cmgww.com/historic/malcolm/home.php.

4 comentarii:

irina spunea...

interesant chiar!:d nu am auzit de el

void spunea...

Cum mai, nu tu powerpuff girls, nu tu batman macar... eroul copilariei tale e Malcom X? :P Nici eu nu stiu prea multe detalii despre el. Vag asa, dar uite ca ma mai inveti chestiute :D

Anonim spunea...

daca ai acasa carti in romana sau engleza despre Malcolm X , Martin Luther King jr , Fred Hampton , Black Panthers Party (sunt fan deasemenea :) ) etc pls holla at mshell_dbadu@yahoo.com

Anonim spunea...

Buna. Ma numesc Daniel si am dat peste blogul tau din search-urile mele pe Google. Nu imi vine sa cred faptul ca exista, o fata, in Romania, care sa aiba admiratie pentru un asemenea erou, ce nu prea mai este pomenit in zilele noastre. La televizor se practica discriminarea in continuare. Si totusi Malcom ramane un erou chiar daca nu a reusit sa schimbe ceea ce a dorit. Pacat este ca, a cam murit degeaba in frunte cu multi ca el. Iti las o adresa de mail daca mai vrei sa vorbim daniel_asalt@yahoo.com . Multumesc. O sa mai trec pe aici.